یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۲۲:۳۰

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان:
پایان عملیات میدانی پایش و شبیه سازی سواحل مکران

باشگاه خبری فراساحل: بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از پایان عملیات میدانی پروژه پایش و شبیه سازی سواحل مکران در اسفند ماه سال جاری خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در خصوص محدوده مورد مطالعه و اهدف این پروژه مطالعاتی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی امور سواحل و دریا، در راستای تکالیف حاکمیتی خود و اجرایی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران، اقدام به انجام  پروژه مطالعاتی پایش و شبیه سازی سواحل مکران نمود.‌ این پروژه که محدوده عملیاتی آن از خلیج گواتر در مرز بین ایران و پاکستان شروع و تا راس میدانی در مرز استان هرمزگان ادامه دارد، در واقع اولین قدم و سنگ بنای توسعه سواحل مکران محسوب می‌گردد که با انجام آن می‌توان به یک بانک اطلاعات جامع مهندسی سواحل در کشور دست یافت.

وی افزود: این پروژه مهم ملی از سال ۹۳ آغاز گردیده و الحمدالله در پایان سال ۹۵(اسفند ۹۵) عملیات میدانی آن به اتمام رسیده و پیش بینی می‌گردد تا نیمه سال ۹۶ مرحله آنالیز داده‌ها، تهیه گزارش و ترسیم نقشه‌های خروجی انجام و مطالعات مربوطه به تصویب برسد و بمنظور بهره برداری  به استان‌های ساحلی ابلاغ گردد. آقایی اظهار داشت: پروژه پایش و شبیه سازی سواحل مکران در ادامه مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) که در سال‌های قبل توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مقیاس ۱/۱۵۰۰۰۰۰ در محدوه سواحل کشور با هدف تحلیل اطلاعات پایه مهندسی سواحل و سازه‌های دریایی، شناسایی راهکارها جهت رفع مشکلات موجود در مناطق ساحلی، طبقه بندی مورفولوژی مناطق ساحلی و تعیین کاربری مطلوب اراضی ساحلی، پایش امواج و پیش بینی طوفان‌های حاره‌ای در مناطق ساحلی به انجام رسیده است، ‌می‌باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان گفت: مناطق ساحلی مکران از مهمترین مناطق ساحلی کشور محسوب میگردد و به لحاظ دارا بودن پتانسیل‌های بالقوه، در سال‌های اخیر بمنظور انجام فعالیت‌های متنوع از قبیل فعالیت‌های تجاری، شیلاتی، نفتی، پتروشیمی‌و گردشگری مورد توجه قرارگرفته است. آقایی در پایان  تصریح کرد: با نگاهی به افق توسعه سواحل مکران در سایه توجه ویژه مقام معظم رهبری و  سیاست‌های دریا محور دولت کریمه، اهمیت سواحل مکران را بیش از پیش گردیده است، که این موضوع ضمن جذب سرمایه گذاران، توجه سوء استفاده کنندگان از سواحل و بهره برداران غیر مجاز را نیز به این سواحل جلب نموده  و امکان صدور مجوزهای غیر کارشناسی و ناهماهنگ با مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی از طریق برخی ارگان بوجود می‌آید. که ضروری است در این برهه زمانی حساس (آغاز توسعه سواحل مکران)، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی سواحل کشور با انجام برنامه ریزی دقیق، ضمن هماهنگ نمودن مراجع تصمیم گیری در حوزه مناطق ساحلی مکران، اهداف عالی  دولت  محترم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سواحل مکران محقق نماید.



  کد خبر : 3328
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :